Algemene voorwaarden
ALGEMENE VOORWAARDEN - Patisserie BOSSU
Artikel 1 - Algemeen
1.1 Patisserie BOSSU, met ondernemingsnummer BE 0878.794.561 en maatschappelijke zetel te 9810 NAZARETH, Drapstraat 14 (sam@patisseriebossu.be of +32 9 385 42 57), is een gespecialiseerde detailhandel in ambachtelijke chocolade, patisserie, banketbakkerijproducten en accessoires.
1.2 De algemene voorwaarden van Patisserie BOSSU zijn van toepassing op alle bestellingen die tot stand gekomen zijn via de webshop van Patisserie BOSSU: www.patisseriebossu.be. De algemene voorwaarden maken integraal deel uit van de koopovereenkomst en zijn bepalend voor de rechtsverhouding tussen de partijen, tenzij uitdrukkelijk schriftelijk anders overeengekomen in de bijzondere voorwaarden vermeld op de website, kan hier niet van afgeweken worden. In geval van bijzondere voorwaarden hebben deze laatste voorrang op de algemene voorwaarden, die van toepassing blijven voor hetgeen dat niet door de bijzondere voorwaarden gedekt wordt.
1.3 De algemene voorwaarden van Patisserie BOSSU zijn van toepassing met uitsluiting van de algemene voorwaarden van de klant voor zover deze laatste in strijd is met hetgeen wat in deze algemene voorwaarden bepaald is. Door het plaatsen van een bestelling op de webshop verklaart de klant kennis genomen te hebben van de algemene voorwaarden, inclusief privacy policy en cookiebeleid van Patisserie BOSSU en deze integraal aanvaard te hebben.
1.4 De algemene voorwaarden, het privacybeleid en het cookiebeleid van Patisserie BOSSU zijn steeds online te consulteren op www.patisseriebossu.be.
1.5 Indien er zich een situatie voordoet dat niet geregeld werd in de algemene voorwaarden van Patisserie BOSSU, dan dient deze geïnterpreteerd te worden volgens het Gemene Recht rekeninghoudend met de geest van de algemene voorwaarden. De eventuele nietigheid of ongeldigheid van één van de hiernavermelde bepalingen, heeft in geen geval invloed op de geldigheid van de andere bepalingen, welke integraal van kracht blijven.
1.6 Patisserie BOSSU behoudt zich het recht om de algemene voorwaarden ten alle tijden te wijzigen. De eventuele wijzigingen zullen van toepassing zijn op elke nieuwe bestelling dat verlopen is via de webshop. Voor bestellingen ingevoerd voor de wijzigingen blijven de algemene voorwaarden gelden zoals bepaald tijdens het tot stand komen van de bestelling.
Artikel 2 – Aanbod en Bestellingen
2.1 Het aanbod in de webshop geldt zolang de voorraad strekt en kan op ieder moment door Patisserie BOSSU gewijzigd worden. Indien het gewenste product niet meer onder het assortiment in de webshop verkrijgbaar is, kan de klant voor meer informatie steeds met Patisserie BOSSU contact opnemen via sam@patisseriebossu.be of het nummer +32 9 385 42 57. Ingeval van (tijdelijke) voorraaduitputting behoudt Patisserie BOSSU zich het recht om een bestelling niet te aanvaarden.
2.2 De prijsopgave gebeurt steeds onder alle voorbehoud. Ingeval van tijdelijke aanbiedingen waaraan een beperkte geldigheidsduur of bijzondere voorwaarden gekoppeld worden, zal Patisserie BOSSU hier uitdrukkelijk melding van maken in de webshop.
2.3 Patisserie BOSSU zal toezien op een nauwkeurige productomschrijving. De omschrijving en de afbeeldingen zullen zo waarheidsgetrouw mogelijk weergegeven worden. De productomschrijving zal steeds een vermelding van de aanwezige stoffen die een allergie en/of intolerantie kunnen veroorzaken omvatten. In geval van ernstige afwijking tussen het eindproduct en de beschrijving en/of afbeelding, zal Patisserie BOSSU dit melden aan de klant en behoudt Patisserie BOSSU zich het recht voor om af te zien van de levering mits terugbetaling van het reeds betaalde. Patisserie BOSSU is slechts gehouden tot een middelenverbintenis voor wat de juistheid en/of volledigheid van de aangeboden informatie op de website en in de webshop betreft en draagt geen aansprakelijkheid voor materiële vergissingen zoals typfouten.
2.4 De door de klant geplaatste bestellingen zijn enkel definitief na ontvangst van een orderbevestiging van Patisserie BOSSU. Wijzigingen aan een geplaatste bestelling zijn enkel mogelijk na telefonisch contact en is gelet op het ambachtelijk karakter van de aangeboden producten afhankelijk van de aard van de gewenste wijzigingen en de productiefase waarin de bestelling zich op dat moment bevindt.
2.5 Patisserie BOSSU verdeelt haar producten momenteel enkel in België. Indien er tijdens het bestelproces een afwijkend leveringsadres opgegeven wordt, behoudt Patisserie BOSSU zich het recht af te zien van de bestelling en de levering ervan te weigeren.
2.6 Betaling vindt vooraf plaats overeenkomstig Artikel 5. Bestellingen worden pas klaargemaakt van zodra Patisserie BOSSU de goedkeuring van de betalingstransactie door de betalingsafhandelaar heeft ontvangen. Bestellingen zonder geldige betaling op naam van de geregistreerde kaarthouder worden niet aanvaard en/of verwerkt.
2.7 Annulatie van een bestelling is enkel mogelijk in zoverre de bestelling nog niet in behandeling is genomen bij Patisserie BOSSU.
Artikel 3 – Vertegenwoordiging
3.1 Door het plaatsen van een bestelling in de webshop van Patisserie BOSSU verbindt de klant zich definitief.
3.2 Iedere persoon of firma die een bestelling plaatst voor rekening of in naam van derden, zal conform artikel 1120 B.W. persoonlijk aansprakelijk zijn voor de betaling mits niet naleving van derden.
Artikel 4 – Personalisatie
4.1 Personalisatie is mogelijk voor de volgende producten: pralines of patisserie en dit enkel bij bestellingen van een bepaalde grote / omvang.
4.2 Voor het personaliseren van voorgemelde producten wordt een meerkost aangerekend. Deze kost wordt steeds vooraf met de klant besproken.
4.3 De klant is verantwoordelijk voor de juistheid en de volledigheid met betrekking tot de gewenste personalisatie. Deze wordt steeds via email door de klant doorgestuurd. In geval van afwijkingen in de verstrekte informatie, draagt de klant alle kosten die hieruit zouden kunnen voortvloeien.
4.4 Patisserie BOSSU behoudt zich ten alle tijden het recht voor de bestelling niet te aanvaarden indien Patisserie BOSSU het verzoek tot personalisatie niet haalbaar acht of deze stroken met de gehanteerde waarden en normen binnen de onderneming. Patisserie BOSSU zal de klant binnen de 24 uur na ontvangst van de bestelling hiervan op de hoogte brengen.
4.5 Voor meer informatie met betrekking tot personalisatie, vragen wij u om eerst even contact op te nemen met Patisserie BOSSU via sam@patisseriebossu.be of het nummer +32 9 385 42 57.
Artikel 5 – Verkoop van alcoholhoudende dranken
5.1 In overeenstemming met de wettelijke regelgeving worden er geen alcoholische dranken (|lt; 0.5% vol.) aan jongeren onder de 16 jaar en geen sterke dranken (|gt; 22% vol.) aan jongeren onder de 18 jaar verkocht.
5.2 Daar er occasioneel alcoholische dranken in de webshop van Patisserie BOSSU opgenomen kunnen worden, dient de klant bij het plaatsen van een bestelling via de webshop op het ogenblik van bestelling minstens 18 jaar oud zijn of beschikken over een schriftelijke toelating van een bevoegd persoon. Dit ongeacht de lokale wetgeving van de woonplaats van de klant.
5.3 Patisserie BOSSU behoudt zich het recht voor de bestelling te weigeren wanneer blijkt dat de klant niet voldoet aan de vereiste minimumleeftijd. In dergelijk geval zijn alle gemaakte kosten ten laste van de klant.
Artikel 6 – Prijzen en betalingen
6.1 De prijzen en aankoopvoorwaarden gehanteerd door Patisserie BOSSU, zijn deze zoals aangegeven in de webshop op het moment van de bestelling. De bijhorende foto’s zijn enkel als illustratie bedoeld en kunnen elementen bevatten die niet inbegrepen zijn in de prijs.
6.2 De prijzen vermeld in de webshop van Patisserie BOSSU worden weergegeven in euro (€) en zijn steeds inclusief 21% BTW en exclusief andere kosten, tenzij expliciet anders overeengekomen.
6.3 Van zodra er een bestelling geplaatst en bevestigd wordt door Patisserie BOSSU, ontstaat er een betalingsverplichting in hoofde van de klant.
6.4 Telefonische bestellingen zijn contant betaalbaar, waarbij alle betalingen dienen te gebeuren op het adres van de maatschappelijke zetel van Patisserie BOSSU.
6.5 Bestellingen via de webshop dienen onmiddellijk betaald te worden bij het afronden van het bestelproces. Patisserie BOSSU aanvaardt volgende betalingswijzen: Bancontact Mister Cash, Maestro, Mastercard, Visa en American Express.
6.6 Opmerkingen met betrekking tot de factuur, dienen uiterlijk binnen de 5 dagen na de factuurdatum kenbaar gemaakt worden aan Patisserie BOSSU en dit via sam@patisseriebossu.be.
Artikel 7 – Levertermijn en afhaling
7.1 Patisserie BOSSU levert geen producten aan huis. Alle bestellingen dienen in de winkel te Nazareth afgehaald te worden (Drapstraat 14, 9810 Nazareth).
7.2 Bestellingen worden doorgaans 1 dag na bestelling aangeleverd. Deze levertermijn is steeds indicatief en is afhankelijk van de concrete omstandigheden (zoals hoeveelheid, beschikbaarheid, complexiteit, …)
7.3 Voor bestellingen die af te halen zijn in de winkel, kan de klant zijn voorkeur voor afhaling doorgeven rekeninghoudend met de openingsuren van Patisserie BOSSU (dinsdag t.e.m. zaterdag tussen 7u en 18u en zondag tussen 7u en 15u)
7.4 Patisserie BOSSU is niet verantwoordelijk voor beschadiging of verlies, alsook niet voor de wijzigingen in de kwaliteit en/of versheid van haar producten die het gevolg zijn van temperatuurschommelingen of andere invloeden van zodra de bestelling het atelier verlaat.
7.5 Bestellingen die niet worden afgehaald, worden vernietigd zonder enig recht voor de klant op terugvordering van de betaling.
Artikel 8 – Herroepingsrecht consument
8.1 De herroepingsrecht bij Patisserie BOSSU is niet van toepassing op de op maat gemaakte (gepersonaliseerde) bestellingen, op bestellingen die bederfelijke waren (voedingsmiddelen) met beperkte houdbaarheidsdatum, verzegelde goederen of op bestellingen geplaatst door de klant in professionele hoedanigheid en/of professionele doeleinden.
8.2 In overige gevallen, beschikt de klant over een wettelijke bedenktermijn van 14 kalenderdagen vanaf de dag na in ontvangstname om af te zien van de bestelling en dit zonder opgave van motivering.
8.3 In geval van herroeping zijn de retourkosten ten laste van de klant. De klant bepaalt in dergelijk geval vrij de wijze waarop de goederen teruggezonden worden (vb. Bpost, UPS, DHL of door afgifte in de winkel van Patisserie BOSSU). De klant is verantwoordelijk voor het transport, eventueel verlies en/of beschadiging.
8.4 Geretourneerde goederen dienen zich in onberispelijke staat te bevinden en worden enkel aanvaard indien ze ongebruikt teruggezonden worden in de originele verpakking vergezeld van het aankoopbewijs. In geval van gebruik, beschadiging of afwezigheid van aankoopbewijs en verpakking, komt het herroepingsrecht te vervallen.
8.5 Patisserie BOSSU betaalt de aankoopprijs van de geretourneerde goederen binnen de 14 kalenderdagen na ontvangst van de retourzending.
Artikel 9 – Aansprakelijkheid
9.1 De klant verbindt zich ertoe zijn bestelling grondig te controleren bij ontvangst. Zichtbare gebreken, kwalitatieve of andere tekortkomingen in de producten of de service dienen onmiddellijk of binnen de 24u na ontvangst gemeld te worden aan Patisserie BOSSU via sam@patisseriebossu.be of het nummer +32 9 385 42 57 op straffe van verval van enig recht op vergoeding.
9.2 Patisserie BOSSU voorziet steeds in de nodige waarschuwing wanneer zijn producten ingrediënten bevatten die een allergische reactie of intolerantie kunnen veroorzaken. De klant dient in geval van een gekende allergie voorafgaand aan een bestelling contact op te nemen met Patisserie BOSSU in geval van enige twijfel of de gewenste producten welbepaalde ingrediënten bevat. Patisserie BOSSU draagt geen enkele aansprakelijkheid voor allergische reacties op ingrediënten of voedselintoleranties die zich voor zouden kunnen doen.
9.3 Patisserie BOSSU stelt zijn webshop ter beschikking en tracht het nodige te doen om in een periodiek onderhoud te voorzien zodat de verbindingen zo foutloos als mogelijk verlopen. Patisserie BOSSU kan niet uitsluiten dat de website occasioneel niet beschikbaar zal zijn wegens het doorvoeren van verbeteringen, nieuwigheden en/of onderhoud. De verbintenis omtrent het webshopbeheer betreft een inspanningsverbintenis.
9.4 In geval van een toerekenbare tekortkoming zal de aansprakelijkheid van Patisserie BOSSU beperkt blijven tot het effectief betaalde bedrag bij de laatst geplaatste bestelling.
9.5 De klant erkent en aanvaardt dat Patisserie BOSSU de excepties en exconisaties die een fabrikant of toeleverancier waarmee zij desgevallend samenwerkt kan inroepen, eveneens aan de klant kan tegenwerpen.
Artikel 10 – Overmacht en beëindigingsrecht
10.1 Patisserie BOSSU behoudt zich het recht voor om in geval van een onvoorzienbare en niet-toerekenbare gebeurtenis, waaronder toeleveringsproblemen bij leveranciers, wettelijke verplichtingen, wilde staking, embargo’s, technische storingen, netwerkstoringen etc., de uitvoering van de bestelling op te schorten, dan wel de overeenkomst zonder rechterlijke tussenkomst te ontbinden mits eenvoudige schriftelijke kennisgeving en dit mits vergoeding van het betaalde, doch zonder enige gehoudenheid tot schadevergoeding. Patisserie BOSSU behoudt zich het recht voor om in dergelijk geval deelleveringen uit te voeren, dewelke verrekend worden met het te vergoeden bedrag.
10.2 Patisserie BOSSU behoudt zich het recht voor om de bestelling van rechtswege en zonder voorafgaande ingebrekestelling te annuleren indien er objectieve redenen voorhanden zijn die duiden op een solvabiliteitsrisico of niet-liquiditeit in hoofde van de klant, waaronder faillissement, kennelijk onvermogen, etc.
Artikel 11 – Privacy en gegevensbescherming
11.1 Patisserie BOSSU erkent het belang van een veilige verwerking van persoonsgegevens (naam, adres, locatiegegevens, IP adres, transactiegegevens, etc. van natuurlijke personen) conform de nationale regelgeving, alsmede Verordening (EU)201/679 en tracht deze te zullen naleven.
11.2 Tijdens het bestelproces in de webshop wordt om volgende informatie verzocht: naam, voornaam, adres, land, telefoonnummer en/of gsmnummer, emailadres, betaalkaartgegevens en/of btw-nummer. Deze gegevens zijn noodzakelijk voor Patisserie BOSSU om de bestellingen te kunnen uitvoeren. De door Patisserie BOSSU verzamelde persoonsgegevens zullen uitsluitend aangewend worden om de klant op de hoogte te houden van de bestelling, de levering, alsook elk gericht doel waarvoor de klant expliciet toestemming heeft verleend. Patisserie BOSSU erkent de persoonsgegevens als vertrouwelijk te zullen verwerken ten behoeve van en/of in opdracht van de klant. Er zal verder geen enkele persoonsgebonden informatie worden verwerkt zonder dat Patisserie BOSSU hiertoe de benodigde toestemming heeft verkregen.
11.3 Uitgezonderd in de gevallen zoals bij wet bepaald of in uiterste noodzaak, zullen de persoonsgegevens onder geen beding worden overgemaakt aan derden, tenzij uitdrukkelijk voorafgaande schriftelijke toestemming van de klant of wanneer Patisserie BOSSU beroep doet op derden voor het vervaardigen van de bestelling. In dergelijk geval ziet Patisserie BOSSU erop toe dat de wetgeving ter zake door deze derden nageleefd worden.
11.4 Patisserie BOSSU verbindt er zich toe de nodige technische en organisatorische maatregelen te zullen treffen om verlies of enige ander vorm van onrechtmatige verwerking van persoonsgegevens tegen te gaan, rekeninghoudend met de stand van de techniek, de betrokken sector en de aard van de verwerking.
11.5 Om de veiligheid van uw persoonsgegevens te waarborgen, wordt de webshop voorzien van een SSL-certificaat, waarmee de aan Patisserie BOSSU doorgegeven persoons- en transactiegegevens versleuteld worden verstuurd.
11.6 Betalingen gebeuren door toepassing van de online betalingsdienst MultiSafePay en worden via 3-D Secure verwerkt.
11.7 De klant heeft het recht op inzage, kosteloze verbetering en/of weglating van zijn verzamelde persoonsgegevens, alsook het recht om zijn toestemming in te trekken of om de overdraagbaarheid van zijn gegevens te schrappen. De gegevens die Patisserie BOSSU verzamelt met het oog op het afhandelen van de bestelling, kunnen steeds geraadpleegd worden na schriftelijk verzoek aan Patisserie BOSSU via sam@patisseriebossu.be of op het adres Drapstraat 14, 9810 NAZARETH.
11.8 De persoonsgegevens die bij het afronden van een bestelling worden opgevraagd worden niet langer bewaard dan noodzakelijk om de levering van de bestellingen te voltooien.
11.9 Vragen en/of klachten met betrekking tot de verwerking van uw persoonsgegevens kunnen gericht worden aan het centrale contactpunt bij Patisserie BOSSU via sam@patisseriebossu.be of het nummer +32 9 385 42 57. Voor meer info kan u steeds het privacybeleid raadplegen.
Artikel 12 – Intellectuele eigendom
12.1 Alle teksten, illustraties, beelden en grafische ontwerpen blijven de artistieke en intellectuele eigendom van Patisserie BOSSU en zijn beschermd door het auteursrecht. Elke reproductie, geheel of ten delen, is strikt verboden.
12.2 Patisserie BOSSU behoudt zich het recht voor om de bestellingen op maat vervaardigde producten bij wijze van referentie en promotie aan te wenden.
Artikel 13 – Klachten en geschillen
13.1 Voor vragen en opmerkingen kan de klant zich richten tot Patisserie BOSSU te 9810 NAZARETH, Drapstraat 14 via sam@patisseriebossu.be of het nummer +32 9 385 42 57
13.2 Uitsluitend de Rechtbanken van het gerechtelijk arrondissement waarin de maatschappelijke zetel van Patisserie BOSSU is gevestigd zijn bevoegd voor kennisname van eventuele geschillen die voortvloeien uit de geplaatste bestelling of algemene voorwaarden.
13.3 Deze algemene voorwaarden worden beheerst door het Belgische Recht en dienen zo te worden geïnterpreteerd.